El combustible dièsel respira tranquil

Davant la imminent entrada de la normativa d’emissions europea Euro6, el combustible dièsel rep un respir després de tota la polèmica suscitada al voltant dels seus alts nivells de contaminació de l’aire.

Primer va ser Gran Bretanya i després va ser França. I com les campanes comencen a sonar, el Govern espanyol també s’està plantejant atacar al combustible dièsel. Però que els interessos polítics no ens tapin el bosc.

L'entrada en vigor de la nova normativa d'emissions europea Euro6, plantejada per al proper setembre, ofereix un nou escenari per als vehicles dièsel ja que redueix al mínim la pol•lució dels models que fan servir aquest tipus de combustible, fins equiparar-los amb els de gasolina.

La millora principal es focalitza en els òxids de nitrogen que expulsen (NOx). La nova norma Euro 6 introdueix una rebaixa des dels 180 mil•ligrams per quilòmetre permesos avui (Euro 5) fins només 80. I ja està en vigor, encara que fins el setembre de 2015 es podran seguir venent models dièsel Euro 5. Després ja no.

Perquè un dels èxits del dièsel residia en les seves baixes emissions de CO2 però, per contra, aquest tipus de combustible expulsa una major quantitat de partícules (PM) i òxids de nitrogen (NOx), dos contaminants sense gairebé presència a la gasolina que empitjoren la qualitat de l'aire i contribueixen a formar la boina de pol•lució que cobreix molts nuclis urbans. I amb la nova reglamentació, els models dièsel poden obtenir una etiqueta que mai han tingut: la de la neteja.

A més, des de l'any 2000 fins a l'actualitat, el dièsel no ha deixat de dominar les matriculacions a tot Europa. I tot i que el carburant ha perdut reputació en els últims anys, a Espanya, el 2014, més del 66% de les vendes van correspondre a models de gasoil, segons dades de la ANFAC, l'Associació Nacional de Fabricants.

Volver al listado