La capital francesa posa data a les restriccions de circulació que també podrien arribar a Espanya

Finalment aquestes restriccions es posaran en marxa aquest mateix estiu.

Fa diverses setmanes es va anunciar a París un sistema per identificar els vehicles més contaminants que les autoritats locals podrien utilitzar per limitar l'accés a vehicles amb motors contaminants al nucli urbà, finalment aquestes restriccions es posaran en marxa aquest mateix estiu. 

Ja han anunciat com funcionarà aquest sistema d'identificació, etiquetatge i selecció i a quins vehicles afectarà. No només afectarà els vehicles dièsel, ja que segons sembla, les motocicletes contaminen el mateix que molts cotxes i l'any de fabricació serà l'encarregat de determinar si es veuran afectades per aquestes prohibicions.

Els vehicles amenaçats per la prohibició de circular i que segons les autoritats i els experts representen una amenaça per a l'aire de les ciutats, són:

– Vehicles de passatgers matriculats abans del 31 desembre 1996

– Furgonetes i camions lleugers matriculats abans del 30 de setembre de 1997

– Autobusos i camions matriculats abans del 30 de setembre del 2001

-Vehicles motoritzats de dues rodes matriculats abans de l'any 2000

El perillós diòxid de nitrogen:

Aquest gas es crea quan el combustible es crema a altes temperatures, i en les ciutats prové principalment de les fuites dels vehicles de motor. Aquest gas de color marró reacciona amb l'aire per formar àcid nítric corrosiu, així com nitrats orgànics tòxics.

Aquest gas pot irritar els pulmons i fer que el nostre organisme sigui menys resistent davant les infeccions respiratòries.

Tot i que els efectes de l'exposició a curt termini encara no estan clars, una exposició freqüent a grans concentracions pot causar un augment en les malalties respiratòries agudes.

A més els òxids de nitrogen contribueixen a la formació d'ozó i poden tenir efectes adversos en els ecosistemes terrestres i aquàtics i contribuir a provocar efectes nocius per al medi ambient com la pluja àcida.

Tenint en compte la situació que es plantejarà a partir de l'estiu, l'ajuntament de París té previst introduir mesures econòmiques d'ajuda amb l'objectiu d'ajudar a la gent que estigui afectada per tenir algun d'aquests vehicles:

– Ajuda a canviar de vehicle (préstecs gratuïts)

– Oferir suport per als mètodes alternatius al transport privat

– Ajuda en les subscripcions als serveis de recàrrega de cotxes elèctrics i estacions de gas.

– Vies especials per a vehicles amb emissions ultra baixes

– Preu d'aparcament basat en la classificació de vehicles (Beneficis per als vehicles més nets).

Segons els experts, els vehicles dièsel són els que més òxids de nitrogen emeten i, per aquest motiu, París ha començat a programar aquestes mesures, ja que al voltant del 80 per cent del parc mòbil francès compta amb una motorització dièsel.

Potser aquestes mesures arribin a ciutats espanyoles com Madrid i Barcelona que tenen un problema similar al de París i que ja han demanat ajuda a Brussel•les per reduir la contaminació.

Volver al listado